21 oktober 2022
Starttijd:09:00 uur
Eindtijd:10:30 uur
Locatie:Online
Hoe kun je inwoners pro-actief informeren over de status van hun aanvraag, over kanalen en afdelingen heen? Hiervoor is de MijnZaken-app ontwikkelt. Gemeente Tilburg doet mee aan de pilot en deelt haar inzichten. Behalve gemeente Tilburg leveren ook A&O fonds Gemeenten en Gebruiker Centraal een bijdrage aan dit online tafelgesprek.
Gemeenten worden nu veel gebeld en gemaild met vragen over lopende zaken. Denk hierbij aan statusvragen, zoals: Hoe staat het met de behandeling van mijn aanvraag? Wat is de doorlooptijd? Kunnen jullie mij op de hoogte houden? Om dergelijke vragen van inwoners en ondernemers automatisch en proactief te beantwoorden, wordt door de werkgroep Omnichannel van VNG Realisatie de mogelijkheid ontwikkeld om klanten inzicht te bieden in de status van een aanvraag via een track & trace functie.
Dit gesprek is bedoeld voor alle bestuurders en directeuren (afdelingshoofden) die de (digitale) overheidsdienstverlening willen verbeteren. In het bijzonder voor bestuurders en directeuren die zich oriënteren op stappen maken in de Omnichannel-aanpak van waaruit MijnZaken wordt ontwikkeld. Bij de Omnichannel-aanpak richt de organisatie zich niet langer op het managen van elk kanaal afzonderlijk, maar op het samenspel van verschillende kanalen. Door de kanalen bij elkaar te brengen, slimmer in te richten en goed op elkaar af te stemmen, wordt de kwaliteit van dienstverlening verbeterd.
Deze bijeenkomst is de eerste in een serie van 4 over MijnZaken. Meer informatie en aanmelden